Ben jij als ondernemer op zoek naar meer omzet? Maak dan gebruik van email marketing. Ook met een klein budget levert dit namelijk allerlei voordelen op. Geen dure advertenties draaien dus, maar af en toe een email versturen. Ben je druk, druk, druk en heb je geen tijd om dit zelf te doen? Dan raad ik je aan om te kiezen voor email marketing uitbesteden. Daarbij behoud je namelijk alle voordelen van email marketing. Je betaalt alleen een wat hogere prijs dan wanneer je zelf de nieuwsbrieven schrijft. Vraag je je af of het de nieuwsbrieven dan nog steeds waard is? Jazeker! Je profiteert namelijk ook bij email marketing uitbesteden van deze 6 voordelen:
1 Meer verkoopHet eerste en meest voor de hand liggende voordeel van e-mailmarketing is dat het direct kan leiden tot meer verkoop. Door gerichte e-mails naar jouw potentiële en bestaande klanten te sturen, kun je hen aanmoedigen om actie te ondernemen naar aanleiding van jouw aanbiedingen. Dit kan van alles zijn: een product kopen, zich aanmelden voor een gratis proefperiode of gewoon doorklikken naar de website. 2 Verbeterde ROIE-mailmarketing heeft ook een van de hoogste ROI’s van alle beschikbare marketingkanalen – 380% volgens sommige schattingen. Dit betekent dat je voor elke €1 die je besteedt aan e-mailmarketing, een rendement van €3,80 kunt verwachten. Dit maakt het een uiterst kosteneffectieve manier om jouw doelgroep te bereiken en je bedrijf te laten groeien. 3 Verhoogde naamsbekendheidNaast het stimuleren van de verkoop kan e-mailmarketing ook worden gebruikt om je merkbekendheid te vergroten en jouw bedrijf meer bekendheid te geven. Door regelmatig e-mails met interessante inhoud te versturen, houd je jouw naam onder de aandacht van potentiële klanten en herinner je hen eraan waarom ze voor jou moeten kiezen als ze producten of diensten zoals de jouwe nodig hebben. 4 Terugkerende klantenEen ander groot voordeel van e-mailmarketing is dat het jou helpt jouw bestaande klanten terug te laten komen voor meer. Door regelmatig e-mails te versturen met speciale aanbiedingen, kortingscodes en exclusieve deals, moedig je klanten aan om bij je te blijven kopen. In plaats van bij de concurrent. 5 Gepersonaliseerde berichtenMet e-mailmarketing kun je sterk gepersonaliseerde berichten sturen die rechtstreeks inspelen op de behoeften en interesses van jouw doelgroep. Dankzij de schat aan gegevens die tegenwoordig over de meeste mensen beschikbaar zijn (inclusief zaken als aankoopgeschiedenis en surfgedrag), is het gemakkelijker dan ooit om op maat gemaakte berichten te maken die relevant en aantrekkelijk zijn. Daardoor is de kans veel groter dat ontvangers er kennis van nemen – en actie ondernemen! 6 Hogere customer lifetime valueNiet alleen helpt e-mailmarketing jou om de verkoop met bestaande klanten te verhogen, maar het stelt jou ook in staat om diepere relaties op te bouwen die later tot nog meer zaken kunnen leiden. Je houdt immers regelmatig contact en biedt waardevolle informatie aan. Daardoor moedig je klanten aan om zaken met jou te blijven doen – wat uiteindelijk leidt tot een hogere customer lifetime value.
|
Optimalisatie van de online klantreis
In de wereld van e-commerce en online marketing is de