Concurrentieanalyse: zo stijg jij in Google!

Concurrentieanalyse: zo stijg jij in Google!

We hoeven je vast niet meer voor te stellen aan Google. Deze zoekmachine wordt dagelijks door miljoenen gebruikers ingezet om informatie te vinden, te shoppen, of wat dan ook. Als bedrijf is het dus belangrijk dat jij hoog in de zoekresultaten van Google staat, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Wil jij stijgen in Google, dan raden wij aan om niet te beginnen met jezelf, maar door eerst eens naar anderen te kijken. In deze blog gaan we het hebben over de concurrentieanalyse: het middel dat jou naar een toppositie in Google helpt. Lees snel verder!

 

Wat is een concurrentieanalyse?

Eigenlijk zegt de naam het al: een concurrentieanalyse is een onderzoek naar jouw concurrenten. Je trekt hier de vergelijking tussen jezelf en je concurrenten, door antwoord te geven op de volgende soort vragen:

 

  • Welke kanalen zetten mijn concurrenten in?

  • Welke doelgroep weten mijn concurrenten te bereiken?

  • Welke zoekwoorden zetten mijn concurrenten in?

  • Welke wensen van de doelgroep houden mijn concurrenten nog onbenut?

 

Door antwoord te geven op deze vragen, schrijft jouw strategie zichzelf eigenlijk vanzelf. Daar waar jij nog kansen ziet, spring je gelijk op in. Het fijne aan deze manier van beredenering is dat je zeker weet dat jij een unieke positie inneemt. Je groeit hierdoor op natuurlijke wijze, waardoor je een basis creëert om uiteindelijk ook te gaan concurreren op de sterke punten van je concurrenten.

 

Hoe pas je een concurrentieanalyse toe in Google?

Je strategie geeft inzichten in veel verschillende gegevens, zo ook in Google. De kans dat jouw concurrenten hier geen gebruik van maken is namelijk heel klein. Door onderzoek te doen, vind je inzichten in welke zoekwoorden je concurrenten gebruiken om gevonden te worden. Je maakt hier een overzicht van en bepaalt welke zoekwoorden het waard zijn om te gaan concurreren, maar ook wel zoekwoorden nog onbenut blijven. Hierdoor weet jij precies op welke zoekwoorden je je wil gaan focussen, waardoor jij kunt beginnen met het schrijven van je teksten.

 

Laat je concurrentieanalyse uitvoeren door een specialist!

Hoe belangrijk een concurrentieanalyse is weet je nu, maar je weet niet zeker of jij de uitvoering hiervan succesvol kunt doen. Deze stap kun je ook uitstekend uit handen geven: door te werken met een specialist als Traffic Today zorg je ervoor dat jouw concurrentieanalyse waardevol wordt uitgevoerd. Stijgen in Google is zo geen probleem voor jou!

https://www.traffictoday.nl/

Vind je dit artikel leuk?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

Gerelateerde berichten